AWAL MUHARRAM 1446H

AWAL MUHARRAM 1446H | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum. HARI INI 1 MUHARRAM. Hari pertama ditahun 1446H. MasyaAllah. Syukur. Alhamdulillah. Telah ramai jamaah haji yang sedikit demi sedikit pulang dan tiba di negara masing-masing. SubhanaAllah. Moga segala amal ibadah yang wajib dan rukun diterima olehNya. Aamiin.


Sekejap waktu. Betul. Hari demi hari berganti. Bererti setiap hari menjadi peluang dan ruang untuk kita yang masih dihidupkan di alam ini untuk lebih muhasabah diri. Biasanya azam dan sebagainya bermula tahun masihi. Pun tidak salah juga.

Hijrah. Simbolik untuk kita umat akhir zaman. Kalau nabi dan umat Islam saat itu hijrah dari Mekkah ke Madina, mungkin kita boleh lebih mendalam atau mendasar lagi. Hijrah daripada kurang baik jadi lebih baik. InsyaAllah boleh. Boleh!!.

AWAL MUHARRAM 1446H. Cuti umum. Satu kesempatan yang wajar diisi dengan hal-hal yang baik terutama kepada anak-anak. Di sekolah mungkin para guru menjelaskan. Di rumah menjadi salah satu tanggungjawab ibu bapa juga untuk lebih menjelaskan lagi. 

Hari ini 1 Muharram kan.. begini begitu nanti Ramadan. Betul tak. Sekejap je. Inilah yang selalu mama cakap pada PC. Ayat seterusnya adalah.... tentang qada puasa Ramadan. Haaa. Bersyukurlah dilahirkan sebagai Islam. Bersyukurlah kita mewarisi agama Islam. Jadilah umat Nabi Muhammad saw dan hamba Allah swt yang terbaik menjalani kehidupan dalam segenap sudut.

NOTA PC : doa akhir dan awal tahun.. terus doa yang baik-baik..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama